Kūrybinė užduotis
Kartu išnagrinėjome XX a. I pusės Lietuvos herojus, kurie žinomi visoje šalyje. Paieškokime jų daugiau. Kiekvieno iš mūsų artimoje aplinkoje (šeimoje, giminėje) ar gyvenamojoje vietovėje buvo žmonių, kurie prisidėjo prie Lietuvos nepriklausomybės gynimo ar kovos už laisvę, gelbėjo žmones nuo karo baisybių, garsino ar garsina Lietuvą pasaulyje. Surask herojų savo artimoje aplinkoje (šeimoje, giminėje) arba gyvenamojoje vietovėje ir ištirk jų istoriją. Prisidėk prie savo herojų atminties kūrimo ir pristatyk juos savo mokyklos ar gyvenamosios vietovės bendruomenei.
Užduotį atlik naudodamasis šiais žingsniais:
- Pasidomėk, ar tavo artimoje aplinkoje yra žmonių, kurie dalyvavo Lietuvos nepriklausomybės kare (1918–1920 m.), gelbėjo žydus Antrojo pasaulinio karo metu, dalyvavo partizaniniame judėjime, sukūrė Lietuvą garsinančių meno, mokslo, sporto darbų. Jei neturi artimųjų, kurie būtų pasižymėję šiomis veiklomis, paieškok informacijos apie savo gyvenamosios vietovės herojus.
- Pasirink vieną iš temų (atsižvelk į 1 žingsnį):
Lietuvos nepriklausomybės karo savanoriai artimoje aplinkoje / gyvenamojoje vietovėje
1941–1944 m. Lietuvos žydų gelbėtojai ir jų istorijos artimoje aplinkoje / gyvenamojoje vietovėje
Partizanų istorijos artimoje aplinkoje / gyvenamojoje vietovėje
Lietuvą garsinantys žmonės artimoje aplinkoje - Suburkite herojų atminimo renginio organizavimo komandą. Kartu aptarkite savo pasirinktas temas. Pasirinkite auditoriją (klasė, mokyklos ar gyvenamosios vietovės bendruomenė), kuriai pristatysite jas. Sutarkite, kokia forma (filmukas, plakatas, pranešimas, kelių mokinių parengta bendra knyga) kursite savo pasirinktų herojų pristatymus ir kaip juos pristatysite pasirinktai auditorijai (pavyzdžiui, organizuosite mokinių konferenciją, parodą).
- Suplanuok savo tyrimą. Išsikelk klausimą(us), į kurį(iuos) atsakysi savo tyrimu ir pristatymu. Susidėliok veiksmus, kuriuos atliksi, kad atsakytum į iškeltą(us) klausimą(us): kur ir kaip ieškosi informacijos (pavyzdžiui, ieškosi istorijos šaltinių internete; atliksi interviu su giminaičiu, kuris pažinojo tavo pasirinktą herojų); kada atliksi suplanuotus darbus.
- Atlik tyrimą pagal savo planą ir parenk pristatymą su komanda pasirinkta forma. Jeigu planuoji interviu, pasirašyk 4–5 klausimus, kuriuos norėtum užduoti pašnekovui (patarimas – klausimus pradėk atviro atsakymo prašančiais klausiamaisiais žodžiais, pavyzdžiui, kaip, kodėl), turėk įrenginį (pavyzdžiui, mobilųjį telefoną), kuriuo galėtum įrašyti pokalbį.
- Susitik su herojų atminimo renginio organizavimo komanda ir kartu aptarkite parengtus pristatymus. Pasiruoškite savo suplanuotam renginiui: suformuluokite renginio pavadinimą, tikslą, sukurkite renginio programą, pasidalykite darbus.
- Suorganizuokite herojų atminimo renginį. Padarykite renginio nuotraukų ir pranešimą apie įvykusį renginį viešinimui pasirinktose vietose (pavyzdžiui, gimnazijos internetiniame puslapyje).